P.S. i love you

2013-03-18 ♥ 19:43:39
P.S. I love youRichard LaGravenese - 5/5
Gerry och Holly Kennedy är ett lyckligt par som bor på Lower East Side av Manhattan ända tills Gerry råkar ut för en hjärntumör och avlider. Djupt förtvivlad drar sig Holly tillbaka från sin familj och vänner tills de överraskar henne på hennes 30-årsdag. De är fast beslutna att tvinga den unga änkan att se mot framtiden och ta tag i sin karriär. Medan de hjälper till att organisera hennes lägenhet levereras en tårta och ett meddelande från Gerry. Det visar sig vara det första av flera, där alla avslutas med P.S. I Love You, som han har ordnat att de kommer levereras till henne efter hans död. Allt eftersom årstiderna flyter förbi fyller varje nytt brev henne med uppmuntran och skickar henne på nya äventyr. Hollys mamma Patricia och hennes bästa vänner Denise och Sharon är oroade att Gerrys brev håller kvar Holly i det förflutna och försöker få henne att se framåt.
 
Gerry hade anordnat så att Holly, Denise och Sharon skulle få åka till hans hemland Irland. Medan de är där möter de William, en sångare som påminner Holly om henne avlidna make och det visar sig att han och Gerry var kompisar sen barnsben. Under semestern avslöjar Denise att hon är förlovad och Sharon att hon är gravid. Nyheterna gör att Holly får ett emotionellt återfall.
 
Till slut börjar Holly på en modekurs och upptäcker att hon har en fallenhet för att designa damskor. Det nyfunna självförtroendet gör att hon kan komma ur ensamheten och vara glad för sina vänners skull. Hon bestämmer sig för att ta sin mamma på en resa till Irland, där hon återförenas med William, och när filmen slutar lämnas publiken med en känsla av att deras förhållande kan vara på väg att bli seriösare.
 
 
En helt underbar film!
Den sortens film som får mig att gråta och vara nere i flera timmar efteråt. Ändå är den så bra att man kan se den hur många gånger som helst! Jag klarar egentligen inte av denna sortens filmer, jag mår dåligt av det och får ångest varje gång...
 

Kommentarer

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0