Mina tankar om näthat

2013-03-30 ♥ 19:28:56
I skolan har vi fördjupat oss lite i det här med näthat, och det har bara fått mig att fundera över det mer och mer för var dag som går. Om jag inte skriver av mig det här nu, så vet jag inte vart jag ska ta vägen, därför kommer nu lite av mina tankar om det här med näthat.
 
Jag tycker att det är helt sjukt! Den största frågan för mig är varför? Varför i hela världen ska man roa sig med att skriva elaka och tråkiga saker till någon på internet? Varför ska man göra någon ledsen på nätet? Varför, varför och varför? Vad är meningen med det?
 
Mår man bättre själv? Känner man sig cool och tuff? Får man något konstig kick av det? Eller är det bara allmänt roligt? Jag kan inte riktigt förstå meningen med att såra och göra folk illa... 
 
Att skriva elakt till folk varesig man känner dom eller inte tycker jag är dumt, att göra någon ledsen är onödigt. Allt elakt man får emot sig sårar, varesig det är på internet eller på riktigt. När man säger eller skriver något elakt så kanske man inte menar det så illa, men de kan gå riktigt illa. Tänk på tjejen som tog livet av sig nyligen, troligtvis var grunden till det internet. Är det värt det? 
 
Absolut inte!
Ge mig en bra andledning? Jag kan bara komma på dåliga andledningar till det. Det sårar, det är dumt, det är onödigt att lägga tid på och det kan gå alldeles för långt, till och med så långt att någon tar livet av sIg.
 
Att var elak för att bli tuff är absolut inte värt en annan människas liv! 
Det kan faktiskt gå så långt, även om inget tror det.
 
Jag hittade denna bilden igår, jag tycker den är tänkvärd:
 
Tänk över det! 
 
Jag läser det själv och ser hur rörig texten är, men det är precis lika rörigt inne i mitt huvud angående det här. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mormor

bra talat

2013-03-31 ♥ 00:04:11

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0