Onödigt X1000

2013-06-11 ♥ 12:07:52

Vi hade precis brandlarm på vår skola, utryckning med brandbilar, brandmän och hela köret! Skolan utrymdes och alla fyrahundra elever, lärare och rektorer fick stå på skolgården i nära en timme. Som tur va så sken solen iallafall. Vi missade en halv lektion, men fick sedan återgå till det normala.

För drygt två veckor sedan stod vi på samma plats, ute på skolgården efter en utrymning och utryckning! Dock kom inte polisen då, vilket den gjorde idag.

Skolan ska föreställa en trygg och säker plats, men jag börjar tvivla. Två utryckningar på kort tid, båda orsakade av elever på skolan. Kanske var det inte meningen att det skulle gå så långt, men kan man inte tänka längre än vad näsan är så är det så, korkade barn! Med tanke på att en utryckning kostar drygt 6000 kr, vilket dom själva får stå för, korkat!

Sist var det en smällare i en papperskorg som orsakade det, idag var det någon som eldade i ett skåp! Det var som tur va inte våra skåp, men hur tänker man då? Både brandmännen och rektorn har pratat med oss. Branden kunde ha blivit stor och allvarlig, rökutvecklingen var ganska så stor. Skolan luktar skumt, men röken är ganska "utfläktad".

Min poäng och min mening med detta inlägget var att berätta hur dumt och onödigt det är! Varför äventyra andras och sitt eget liv? Varför leka med något så farligt som eld? Varför slösa sina pengar på en utryckning? Varför vara så dum i ....? Varför? Varför? Varför?
IDIOTISKT, KORKAT och DUMT!


Kommentarer

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0