Remmarlag +

2013-07-02 ♥ 12:13:11
Jag hann inte blogga igår kväll, så nu ska jag visa bilder från igår. Som jag sa var vi då i Gränna 
och på Visingsö! Det var faktiskt en mysig dag, jag gick i jeans och även om jag inte vill erkänna det högt, så var det lite varmt! Och på tal om ingenötning så najande en fågel på pappas tröja, som jag hade på mig. Smek som tur var så var det en tjocktröja som jag kunde ta av mig, men ändå, äckligt
Här går turen mot Visingsö.
Såklart så fick vi i oss en glass under dagen.
Framme på Visingsö, Vetterns pärla!
Vi åkte remmarlag, en tur med häst och vagn så man får se en bit av Visingsö och höra lite historia. 
Här stannade hästarna, det är en gammal kyrka utan torn. Tornet var det någon gammal kung, som var intresserad av stjärnor som tog bort. Han ville nämligen komma 22 meter högre upp i lufvarför att studera stjärnorna och rymden.
 
Utsikten
Vägen upp i tornet var pytteliten. Man fick inte vara tjock. Det var mörkt delvis och smalt delvis. Höga och smala var trappsten också. 
Sedan åkte vi till denna borgen, jag kommer inte riktigt ihåg historien, någon eldade iallafall ner resten av byggnaden för länge sedan!
Lunchen åt vi i hamnen på Grenna. 
Sedan gick vi runt lite i Genna.
Historien
Det var gårdagen. 
 
 

Kommentarer

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0