Tre sevärda filmer

2013-01-01 ♥ 21:17:00
Tänkte tipsa er om tre sevärda filmer som jag sett under den senaste tiden! 
 
Jag saknar dig - Anders Grönros - 5/5
Jag saknar dig handlar om Tina och Cilla, två enäggstvillingar i tonåren som bor tillsammans med sin mamma och pappa i en liten stad nära Piteå. Tina är väldigt avundsjuk på Cilla, eftersom hon i Tinas ögon är mer populär både hemma och i skolan. Tina går på fester och dejtar killar medan Cilla ägnar sin tid åt teater. En morgon när de ska springa till skolbussen, på deras mammas födelsedag, blir Cilla påkörd bakifrån av deras kompis Martin. I filmen får man genom Tinas ögon sedan se vardagen hos en flicka som förlorat sin tvillingsyster. Man får även se hur Martin genomlider den svåra situationen att ha kört på sin kompis.
 
Hot chick - Tom Brady - 3/5
17-åriga Jessica Spencer (Rachel McAdams) är just så odräglig, som bara pluggets populäraste tjej kan vara. Hon är snygg, smart och dejtar killen alla vill ha. Men en morgon får hon sitt livs chock - en förbannelse har förvandlat henne till en sluskig 30-årig man (Rob Schneider)! Medan Jessica får en omtumlande inblick i grabbarnas värld, börjar en vild jakt mot tiden för att hitta ett sätt att häva förbannelsen. Jessica har nämligen bestämt sig för att vinna skolans cheerleadertävling och ta tillbaka sin snygge pojkvän. Något som lär bli svårt så länge hon är fångad i en medelålders manskropp.
 
Ted - Seth MacFarlane - 3/5
Filmen berättar historien om John Bennett, en vuxen man som måste hantera sin älskade teddybjörn som blev levande till följd av en önskning när han var barn, och som vägrat lämna hans sida sedan dess. Båda har en stark vänskap som nu måste testas när Lori, Johns flickvän, vill utveckla sitt förhållande.
 

Informationen om filmerna kommer från Wikipedia och det som är med fet stil är mitt betyg till filmerna. 

Kommentarer

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0