Dåliga dagar.

2013-01-22 ♥ 18:31:00
Jag har dåliga dagar på alla sett, men framför allt så har jag dåliga "diabetes" dagar ibland. Dagar då alla värden är fel och ingenting stämmer som det ska. Jag hatar de dagarna! Visst ni kanske tänker, den dålig dag hit eller dit?
Jag kan säga att det är så jag tänker också nu!
 
I början mådde jag dåligt över ett värde som inte stämde om dagen, men jag lärde mig acceptera och bortse från det värdet. Jag började räkna med minst ett dåligt värde om dagen och det var lungt så. 8,0, okej sure, tar lite extra insulin nu eller en rask promenad. Ja, ni försår...
 
Men sedan kom första dagen utan ett enda värde som stämde! Den dagen var verkligen en mardröm för mig då, det pendlade så mycket att jag inte visste vad jag skulle göra. Jag har haft flera sådana dagar nu. Varje sån dag känner jag mig mindre upprörd och mindre frustrerad över det, det är inte kul, men det är ingen katastrof. Jag tar nya tag imorgon.
 
Jag har utvecklats JÄTTE mycket och för varje dag känner jag mig mer och mer säker på hur jag ska göra och vad jag kan och inte kan göra. I början kunde jag inte ens ta en vindruva eftersom jag var så osäker på allt och trodde det skulle bli en katastrof. Nu kan jag äta en kaka och även om värdet inte stämmer efter det så gör det inget, bara det inte är varje dag, jag kan rätta till det och jag vet hur jag ska göra det.
Jag känner min egen utveckling och för varje dag som går blir det lättare att leva med det!

Kommentarer
Postat av: Mami

Du är duktig!

Svar: Tack! :D
Malin Johansson

2013-01-23 ♥ 22:14:30

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0