Kluven angående operation

2013-02-18 ♥ 17:38:00
Pappa frågade mig för ett tag sedan hur jag skulle ställa mig till att vara först att göra en operation.
Först att göra en riskfylld operation för att bli botad från diabetes typ 1.
 
Nu har jag funderat på den frågan ett tag, men känner mig fortfarande lika kluven. Jag skulle både vilja och inte vilja göra det. Om något skulle gå fel och man inte skulle överleva eller om man skulle få leva med något annat ännu värre än diabetesen som en konsekvens av operationen så skulle det ju inte vara så bra. Men om allt skulle gå som planerat och man blir frisk så skulle det ju vara toppen. Ett liv utan diabetes är ju mycket mera ett "liv" om man kan säga så, ett normalare liv utan sprutor.
 
Det är mycket man skulle slippa med hjälp av en operation, man skulle slippa tänka så mycket på vad man äter, slippa räkna kolhydrater (även om jag inte räkar så mycket längre, utan ser direkt på tallriken hur mycket kolhydrater det är), slippa sprutor, blodsocker och att hela tiden behöva ligga steget före när det gäller mat och träning.
 
På tal om saker att slippa så har jag minst en miljon av dessa ↓ i mina väskor. (Stickor till blodsocker mätaren)
 
Men om det skulle komma ett tillfälle i framtiden med en chans till en operation och ett friskt liv så är det en fråga som jag skulle tänka länge och noga igenom. Om det fungerar så blir jag först att bli frisk från diabetes typ 1. Någon måste ju alltid vara den första att genom gå en riskfylld och farlig operation...
Mitt svar just nu skulle nog vara att göra operationen trots allt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej! jag har också diabetes , jag är 15år och fick min diagnos vid 4 årsåldern. mitt liv, jag, min kropp har aldrig tagit så mycket stryk som den gjort senaste året... ligger över 15 i blodsocker jämt och får inte ner det.
hur fick du operationserbjudannddet? jag skulle också vilja ha ett, om jag överlever och blir frisk eller dör spelar ingen roll, bara jag slipper diabetesen.

Svar: Det kommer en förklarande inlägg snarast, du missförstådd inlägget!
Malin Johansson

2013-06-28 ♥ 16:43:12

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0