Svar på sista frågan

2013-04-21 ♥ 11:57:00
Här kommer svaret till den sista frågan från frågestunden. Jag bestämde mig för att ta den i ett eget inlägg eftersom jag tyckte att det var en skit bra fråga! Nu till frågan.
 
 Fråga: Påverkar din diabetes din vardag mycket❤?
Svar: Jag har funderat över frågan ett tag nu och kommit fram till att den egenligen inte gör det. I början gjorde den såklart det, men inte så mycket nu längre. Det är klart att en del saker behöver mer planering nu för tiden, men jag tycker inte att det egenligen är något negativt med det. I början var det även jobbigt med kakor och sånna saker, men nu vet jag att jag kan äta det också, imellanåt, precis som en frisk person. Det är ju såklart en påverkan att jag måste ta (och komma ihåg) alla sprutor, men det har blivit en vana och det tar ju heller inte mer än två minuter numera. Även om det jag tycker synd om mig själv ibland för att jag har diabetes, så tänker jag nog inte riktigt på att det egentligen inte är så farligt, behandligen har blivit ganska "enkel" på senare tid, och man behöver inte "skryta" med att man har diabetes. Det finns ju absolut värre saker man kan drabbas av.
 
Så om jag ska sammanfatta svaret:
Min diabetes har såklart påverkat min vardag en del, det är ju inte så konstigt eftersom det är en sjukdom som alltid behöver tas om hand, och som man inte får glömma av att sköta varje dag. Men det blir en vana, eftersom jag ska leva hela livet med min diabetes typ 1 så kommer det att vara min vardag, jag kommer knappt ihåg hur vardagen såg ut innan jag blev sjuk. 
Diabetesen är en och kommer alltid att vara en del av min vardag!
 

Kommentarer

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0