De nya loka smakerna "likes old school!"

2013-04-13 ♥ 16:57:00
Igår köpte jag och testade de tre nya lokasorter "Likes old school!". De har i mina "kretsar" varit mycket omtalade så jag kunde inte låta bli. De tre nya sorterna jag köpte och drack under gårdagen var:
LIKES OLD SCHOOL!, STRAWBERRY Ice Cream.
LIKES OLD SCHOOL!, Lemon PIE.
LIKES OLD SCHOOL!, Chocolate SHAKE.
 
Vad tyckte jag nu då?
Jag började med att testa den som smakade chokladmilkshakesmak, och första tanken var WOW, vad god den var! Men sedan fick jag bara smaken av väldigt konstgjord och en konstig. Det var som att bubblorna och chokladen kom i två olika smak "vågor". Så först fick jag smaken att den var väldigt god, de första tre klunkarna kanske, sedan blev den bara mindre och mindre god för varje klunk man drack. Ingen hitt från min sida alltså.
 
Sedan testade jag den med jordgubbsglasssmak och det var klart den som var godast av de alla tre. Men det kändes som att något saknades i den, jag kan inte förklara eller komma på vad det var. Även den var som att bubblorna och jordgubben kom i två olika vågor, först smakade det bara bubblor och sedan smaka det jordgubb. Första klunken var även i denna "WOW" men övergick sedan till en mera "nja, sådär" känsla.
 
När jag tillsist testade den med smak av citronpaj, kanske var jag då inställd på att jag inte tyckte om någon av de nya smakerna. Men den föll mig inte alls i smaken. Den smakade alldeles för speciellt för min smak, någon blandning av vanlij som inte passade ihop.
 
Sammanfattningsvis så höll de nya smakerna inte upp till mina förväntningar. Jag förväntade mig en fantastisk upplevelse efter allt jag läst och hört, men jag håller inte med dom. Det smakade konstgjort. De nya smakerna är inget för mig, jag håller mig till de gamla smakerna, som jag förövrigt älskar. Jag har alltid sagt att jag älskar alla lokasmakerna, men jag får fundera över det lite nu.
 
En sak som jag ändå tycker om med de nya smakerna är att man kan dricka "choklad" utan att blodsocker värdet hamnar i himelen, för någon med Diabetes typ1. Jag kommer nog att köpa dom ibland, men det är inte så att jag kommer gå och längta efter dom hela tiden.
Punkt.

Kommentarer

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0