Mera insulin

2012-11-05 ♥ 16:53:10
Under hela dagen igår hade jag inte ett ända god känt värde. Låg över sju hela dagen, var grinig och orkade ingenting. Igår kväll när jag skulle sova bröt jag ihop. Eftersom ingenting stämde för mig och det blir frustrerande. Tillslut somnade jag. Men klockan 02.30 vaknade jag igen. Hade sjukt ont i magen och mådde jätte illa! Vilket jag inte klarar av. Jag mår dåligt av att må illa!
 
Det var så illa att jag var tvungen att väcka pappa! Jag fick ta ett blodsocker och det låg på 5,4. Det var alltså bra. Men vad var det då? Ingen vet, men på morgonen kände jag ingeting av det. Jag har kännt av hela dagen att jag varit slapp och inte riktigt orkat. Men mer vet jag inte. Kanske håller jag på att bli sjuk. 
 
Idag stämmer värderna. Men jag räknar ut det som det ska vara och lägger på två extra enheter med insulin. Men jag vet nog vad det beror på. Hormoner. Något som har stor inverkan på blodsockret ibland. Men jag får testa mig fram och hoppas att det går tillbaka till normalt snart!
 
På onsdag ska jag träffa min diabetes läkare, får prata med honom och se vad han säger om värderna. Har ju egentligen inget att säga. Mer än att de var höga... 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mojs Lojs

Mad piper & Nattens Demon

Svar: Victor Victor!
Malin Johansson

2012-11-05 ♥ 20:46:12

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0