Olympiska spelen - OS

2012-07-30 ♥ 20:13:00
Just nu är det ju sommar OS (olympiska spelen) i London. Jag tror inte jag har sett så mycket sport på en månad som jag gjort dessa tre dagarna som gått nu! 
Jag är konstnär! haha!

FAKTA:
De fem ringarna symboliserar våra fem världsdelar. Troligtvis är:
Blå-Europa
Svart-Afrika
Röd-Amerika
Gul-Asien
Grön-Oceanien.
 
Olympiska spelen är idag det största återkommande sportevenamenget. 
Sommarspelen hålls var fjärde år och är nästa gång planerat att ha i Brasilien. 1912 var de olympiska spelen i Stockholm Sverige! 
 
De grenar som ingår är:
Badminton pictogram.svg Badminton          Basketball pictogram.svgBasket          Table tennis pictogram.svgBordstennis          Boxing pictogram.svgBoxning          Wrestling pictogram.svgBrottning  
       Archery pictogram.svgBågskytte          Cycling (road) pictogram.svgCykelsport          Football pictogram.svgFotboll          Athletics pictogram.svgFriidrott          Fencing pictogram.svgFäktning
         Gymnastics (artistic) pictogram.svgGymnastik          Handball pictogram.svgHandboll          Judo pictogram.svgJudo          Canoeing (flatwater) pictogram.svgKanotsport          Synchronized swimming pictogram.svgKonstsim  
       Field hockey pictogram.svgLandhockey          Modern pentathlon pictogram.svgMordern femkamp          Equestrian pictogram.svgRidsport          Rowing pictogram.svgRodd          Sailing pictogram.svgSegling            Diving pictogram.svgSimhopp          Swimming pictogram.svgsimning          Shooting pictogram.svgSkytte          Taekwondo pictogram.svgTaekwando          Tennis pictogram.svgTennis          Swimming pictogram.svgTriathlon          Weightlifting pictogram.svgTyngdlygtning          Water polo pictogram.svgVattenpolo          Volleyball (indoor) pictogram.svgVolleyboll 
 

Kommentarer

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0