Något mitt emellan då och nu

2013-02-16 ♥ 20:27:00
Detta var jag i somras, närmare bestämt i juni, när vi befann oss på Mallorca:
Kolla mina smala armar, kolla mina smala lår och mina smala ben. 
 
Jag var för smal, jag åt hur mycket godis som helst och jag åt hur mycket mat som helst. Men det spelade ingen roll eftersom jag var sjuk då. Jag var sjukligt smal, men jag var också sjuk i oupptäckt diabetes vid det laget. 
 
Jag kunde äta vad jag ville då, eftersom att kroppen inte tog upp något av det jag åt, men nu, nu är jag som normalt folk, allt jag äter går jag upp i vikt. Det är bra att kunna gå upp i vikt, men det är också farligt. Farligt eftersom det känns svårare att kontrollera det, man måste äta och även om jag äter nyttigt (för det mesta) så går jag bara upp i vikt. 
 
Jag måste sluta gå upp nu, jag måste börja äta ännu nyttigare och träna ännu mer! Jag vill vara något emellan det jag var då och det jag har blivit nu. Men då menar jag med vikten och figuren, jag vill vara mittemellan smal och mittemellan "tjock". Tänk om man kunde få önska det och det bara blev då.
 
Men jag vill inte bli mittemellan som jag var på något annat sätt. Jag vill inte vara trött , törstig och kissnördig hela tiden. Jag vill inte heller börja om min sjukdom från noll för att få ytterligare några dagar utan sprutor och blodsocker tester. Jag har kommit så långt nu och att börja om skulle vara allt för jobbit, det skulle vara en förlust och jag undrar om jag ens skulle orka med det... Jag pratade alltså om vikten och inte "livet"...
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har alltid varit väldigt spinkig i mig själv. När jag fick diabetes gick jag upp alldeles för mycket utav insulinet och började äta hysteriskt mycket och såklart blev det ännu mer insulin och ännu tjockare. Vanligt att man får ätstörningar pga detta med diabetes typ 1.

Svar: Men går man verkligen upp av insulinet? Är det inte av det man äter och tar insulin till? Eller är det kanske så du menar och jag uppfattar det fel?
Det med lagom är ju alltid bäst, men jag tycker att de borde prata mer om det där med vikt på diabetes mottagningen direkt vid diabetes debuten. Det är svårare att rätta till i efter hand...
Malin Johansson

2013-02-17 ♥ 10:41:17

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0