Mina fyra bästa PLUGGTIPS

2013-08-30 ♥ 14:53:28

Gör det direkt! Att skjuta upp det tjärnar du inget på, det blir inte mindre att göra och risken är stor att du kan bli sittandes sista kvällen och får stressa igenom det hela! Med att göra det direkt menar jag inte att du behöver göra det pang bom, utan om du har en träning på kvällen ska du såklart gå på den, gör bara dina läxor så fort du får tillfälle.

 

Gör det hela till en rolig grej, glöm tanken "jag gör det för att jag måste", tänk istället "jag gör det för min egen skull och min egen framtid"! Istället för att plugga ensam, ordna en pluggdejt med dina vänner! Bestäm att ni träffas en dag i veckan, pluggar, fikar och hjälper varandra med det som är svårt.

 

Belöning. Sätt upp mål med ditt pluggande, gärna delmål. Om du har någon liten belöning som du kan ge dig själv när du uppnår ett delmål kan det kännas enklare. "Efter fem tal i matten får du ta två djungelvrål" eller "när svenskan är färdig får jag ett glas med fanta", osv. Se inte pluggandet som ett straff, utan gör det till en belöning.

 

Anteckna, att anteckna är toppen! Att anteckna under lektionerna underlättar pluggandet hemma och att anteckna när man pluggar hemma gör det lättare att komma ihåg det viktigaste. Kladda ner det viktigaste på ett nytt papper och plugga sedan extra där ifrån. Att skriva hjälper ofta hjärnan att komma ihåg. Använd gärna en understykningspenna i de böcker eller papper där det är möjligt!

 

Lycka till med pluggandet framöver!


Kommentarer
Postat av: Mami

Bra tips!

2013-08-31 ♥ 17:47:17

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0