352 dagar närmare 1-årsdagen

2013-08-23 ♥ 13:00:00

Min diabetes närmar sig nu sin 1-årsdag. Efter ett år sägs det att allt ska bli lättare, då man har fått erfarenheten om hur varje årstid och månad påverkar på olika sätt, sommaren med solen och vinter med kylan. Vilket jag kanske kan förstå, men förstår ändå inte hur det kan göra skillnad. Ska man lägga på minnet hur varje månad påverkade på olika sätt? Man får ju papper på allt och inget när man insjuknar och där står det, svart på vitt hur allt påverkas av sol, kyla och träning. Allt blir ju en vana, och jag tror att jag fått vanan, redan innan det omtalade året passerat! Men det återstår att se.

 

Den 5 september 2012 insjuknade jag, så närmare exakt är det den 5 september 2013 som den firar 1-årsdag i min kropp. Tänk att den har bott där i ett helt år nu, tänk att jag testat mitt blodsocker och tagit mina sprutor i nästan ett år! Vilken resa det egentligen varit när jag tänker på det, boken som jag skrev i de första dagarna finns fortfarande kvar, och när jag nu skriver detta har jag den till hands.

 

Ett längre inlägg med en sammanfattning om året med diabetes kommer att komma på själva 1-årsdagen! Det kommer innehålla både upp och ned gångar, framsteg och bakslag, förts tiden och nutid, lärdomar och andra intressanta saker som jag kan leta fram! Håll ut, den 5 september som sagt.

 

Kommentarer
Postat av: Jenni

Du är så stark!! <3 beundrar dig lilla(stora) kusin <3

Svar: Tack <3
Malin Johansson

2013-08-23 ♥ 22:33:23

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0