Trött på att stämpla ut

2012-01-02 ♥ 17:34:53

Vet ni vad jag är trött på?
Dessa↓


(bild från google)

Varje gång man går på och om man ska byta kommun måste man ju trycka pluss. Det går bra, men sen varje gång man går av måste man ju hålla fram det igen för att stämpla ut, annars drar den pengar på  kortet till slut stationen. Där är mitt problem, jag glömmer nästan ALLTID att stämpla ut! Vet inte hur mycket pengar jag blivit blåst på genom detta nya systemet? Tyckte det var smart i början, då kom jag alltid ihåg det eftersom jag tyckte det var kul med nytt men nu tycker jag nästan att dom gammla korten var bättre! Det borde finnas en smartare lösning!
Men nog om det

Nu är jag iallafall hos mamma, vi har käkat middag och spelat en runda yatzy. När vi körde allt i ording fick jag på övre hälften 58 och mamma 16, när allt var slut fick jag 128 och mamma 80, vem äger? ´haha.
Snart ska vi sätta oss vid datorn eller göra en snabb sak här på datorn, en sak till skolan jag får panik på! hoppas mamma orkar hjälpa mig med det.
Imorgon blir det iallafall badning, vid halv tolv ska vi vara på åby badet och träffa mammas kompis. Det blir jobbigt, eftersom att efter "vintern" har jag så sjukt dålig kondition!

Ha det bra sålänge!
Puss

image description


Kommentarer
Postat av: HANNA

dagens blogg är avslutad! här hittar du vinnarna och en ny omgång:

http://hannalovisasol.se/2012/january/dagens-blogg-21.html#comment

2012-01-02 ♥ 20:07:15
Blogg: http://hannalovisasol.se
Postat av: vadfanskajagheta.se - Uppsalas största blogg

Hej :) jag har en dagens bloggtävling och det vore superkul om du var med :) isåfall är det bara att anmäla dig här:

http://vadfanskajagheta.se/tisdag-dagens-blogg/

2012-01-03 ♥ 07:30:08
Blogg: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Nikki

sv; Jadå allt är bra här, hur är det själv?

Tack så mycket, din är också jättefin!

2012-01-03 ♥ 11:28:05
Blogg: http://canonkanonen.blogg.se/

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0