Onödig fakta, men visste ni att....

2012-04-02 ♥ 18:36:29

• I USA är det förbjudet att fiska i pyjamas.
• Katy Perrys riktiga namn är Katheryn Elizabeth Hudson.
• Bara en bok har tryckts i fler exemplar än biblen, IKEA katalogen.
• Den mest stulna boken från sveriges bibliotek är Svea rikes lag.
• 45% av alla människor tar krullhåriga personer på mindre allvar.
• Varje avsnitt av Grey´s Anatomy är döpt efter en låttext.
• Hästar står upp ca 92% av deras liv, till skillnad från människans 23%.
• Hajen är den ända fisken som kan blinka med båda ögonen.
• Det finns 293 olika sätt att ge tillbaka växel på en dollar.
• Den som dricker kaffe löper 66% mindre risk att begå självmord.
• Sömngångaren sover bort 80% av sitt liv.
• En jordnöt innehåller lika mycket fett som en kilometer gurka.
• Leonardo Da Vinci uppfann saken.
• En guldfisk kommer bara ihåg de tre senate sekunderna i sitt liv.
• Våra ögon har samma storlek från vår födelse tills dagen vi dör.
• I sverige finns det två personer som heter Skalman i förnamn.
• En cigarett tar bort ca fem minuter från en rökares liv.
• En svensk råtta lever i max tre år.
• Volvo betyder "jag rullar" på latin.
• Ett A4 papper är 29 cm.
• En krokodil kan inte räcka ut tungan.
• Benen i människokroppen utgör ungefär 15% av kroppsvikten.
• Man kan aldrig vika ett papper på mitten mer än sju gånger.
• IKEA har 238 varuhus i 34 länder

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mobba mitt krull då ;D hahaha<3

2012-04-02 ♥ 19:51:11
Postat av: heeej malin

Öronen slutar adrig att växa!

2012-04-03 ♥ 20:25:48

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0