gör din egen vaniljlatte

2011-12-29 ♥ 14:44:06

Ja, som jag sa förut hade jag tänkt baka(chokladbollar). Så jag satte på kaffe men ångrade mig så istället gjorde jag en latte

Ganska god faktiskt!
För att göra din egen gör såhär:
1. fyll 1/3 av glaset med kaffe och blanda i vaniljsocker efter smak.
2. ställ mjölk i mikron och vänta tills den är varm, ta sedan ut den.
3. om du har en liten latte visp tar du den annars kan du sätta ena vispen på elvispen och vispa upp mjölken så den blir lite skummig.
4. Häll mjölken i glaset med kaffe och vaniljsocker
5. om du vill kan du sedan hälla lite kanel på toppen, sedan är det bara att njuta!
Lycka till.

Nu ska jag äta min middag, rester. Mackaroner och köttbullar med ketchup!
Puss


Kommentarer

Ditt fina namn:
Stammis?
Din mejl, bara Malin ser:

Din bloggadress:

Dina ord till mig:

Hej och högst spontant välkommen hit! Jag tänker inte dra mitt livs historia här utan bara presentera mig och bloggen. Jag är en tjej på 15 februariar som heter Malin. Jag är smått galen och här får du läsa om det jag skriver, alltså närmare bestämt fotografering med min Nikon D7000, plugg, olika tips, min katt Lillis, om mig (såklart) och även om min kroniska sjukdom typ 1 diabetes sedan jag insjuknade den 5 september 2012. GALET VA?! Ibland kan jag även chocka med en och annan outfit eller video! Börja läs min blogg här till höger vettja! Med detta hoppas jag att ni ska trivas!
Follow on Bloglovin
RSS 2.0